דיכאון אחרי לידה- פרחי באך המופלאים המושיעים

מזל טוב! נולד לך תינוק/ת איזה כיף.

איזה קסם להביט על היצור הקטנטן הזה ולדמיין שרק מקודם היה בתוכך. איזה פלא עכשיו נמצא בביתך. את כל כך מאושרת וגאה. וואו אני אמא!

קיבלת כל כך  הרבה מתנות מקסימות ומיוחדות, המון תשומת לב, חיבוקים,  נשיקות. כולם מביטים בקטנטן הזה ומתמוגגים. ולך משהו קורה מבפנים, את מרגישה שמשהו מתחולל בתוכך…

פתאום את בוכה ולא מבינה מדוע, פתאום עצב ופסימיות מציפים אותך. הוא בוכה ואת מצטרפת אליו, כשאת לא מצליחה להשקיט אותו על ידי מוצץ או הנקה. ובכלל זה לא הולך לך כל כך להניק. "האם הכל בסדר איתי? "את שואלת שוב ושוב את עצמך. וכשאת עם התינוק/ת בבית וגם הרבה פעמים לבד, כי הבעל חזר לעבודה וכל אחד חזר למסלול, אז לפתע את אוטמת חזק את אוזנייך… "די, די!!!, רק שלא יבכה". הבכי שוב ושוב נשמע באוזניים וכואב לך הכל ואת כל כך עייפה.

את רוצה כל כך רוצה להיכנס מתחת לפוך ולהיעלם שם ,אך הבייבי הנפלא הזה שלך רוצה לאכול, כואבת לו הבטן, יש לו גזים, רטוב לו, זקוק לחיבוק ואת…..רוצה שקט ולהיות טיפה עם עצמך. אבל אי אפשר.

את מנסה לספר לבעלך. והוא מחייך ואומר: "אל תגזימי הכל טוב. את תראי שהכל יסתדר".

כשאת מנסה לספר לאמא או לחמות, הן אומרות לך "תשמחי על האוצר הזה. כולנו עברנו זאת" מלטפות ליטוף מהיר אותך ומיד מרימות את הבייבי וגאות שהן סבתות.

מה קורה לי? האם משהו בי פגום? האם אני לא ראויה להיות לאם?

כל הזמן שאלות ותהיות מופיעות בראשך והכל מבולבל לך בראש. בא לך כל כך שיהיה שקט, בא לך לברוח לבית קפה רק את עם עצמך, בלי התינוק החדש הזה, שכולם שמחים בו, ואת חושבת לעצמך אולי אני בכלל לא שמחה שהגיע אליי.

יקירה, את חווה שינוי הורמונלי רציני. הכל מבולגן בתוכך.  כן, יש לך דיכאון לאחר לידה. אל תיבהלי, כי אם תטפלי בזמן אז הכל לאט לאט יסתדר, ואם רק תיעזרי בטיפות פרחי באך (טבעיות ב100%) הן יעזרו לך לחזור לעצמך הכי מהר. יש הרכב נפלא של תמציות פרחי באך שמתאים בדיוק למצבים כאלו. ואפשר גם לתת לבייבי שלך, להרגיע גם אותו, הרי גם הוא עבר טראומה מהמעבר החד מרחם חם מוגן ובטוח ישר לאורות והבזקים וידיים רבות נוגעות בו…הכל מפחיד, לא מוכר. גם כאן לפרחי באך יש הרכב נפלא שיעזור במהירות לילדך הקט.

את תראי פלאים שתתחילי לטפל בעצמך וגם בתינוקך ותראי שאת אמא נהדרת כפי שתמיד חשבת שתהיי.

מוזמנת ליצור איתי קשר ולשוחח, יש לי נסיון רב בנושא כזה, לא תישארי עם תחושה לא טובה ודעי שיש פתרון נפלא וטבעי עבורך.

הכותבת: איריס בן-ארי מטפלת רגשית מומחית בתת מודע ופרחי באך.

גם אתם רוצים להיות חלק מהמסע?

info@irisbenari.co.il