האם אפשרי להשפיע על תת מודע? ואיך תת המודע משפיע על חיי

האם באמת כל הגורמים ללחץ/מתח /חרדה אכן יושבים במעמקי התת מודע?

האם אנו יכולים להשפיע על תת המודע?

ואיך זה יכול להיות שדווקא אירוע מגיל שנה או שנתיים או אירוע מזמן היותי ברחם אמי, ישפיע עמוקות  עליי ובעצם  אחווה את אותו מתח או חרדה שנגרמו באירוע הזה לראשונה, והרי האירועים שאני חווה אותם ביום יום, אם בעבודה, אם בבית או בכל מקום אחר כלל לא מזכירים את אותו אירוע ראשוני ספציפי. אז מה בעצם קורה שם?

יש אלמנט מסויים כמו לחץ או חרדה  שנחרת בתת המודע ובהתאם משדר למוח מה צריך להרגיש אז וכל פעם שארגיש כתוצאה מכך נאמר דופק מהיר, קפאון ועוד, שוב אחווה את אותן תחושות כמו אז ממש.

תת המודע מנהל את המודע, את חיינו זו עובדה!

אם בתוך תת המודע יש דפוסים, אמונות, תמונות, משפטים וכו' , אז כך במודע ננהג ונתנהג.

כלומר אם יש איזושהי משפט שהשתרש שם כגון: " רק יפות מצליחות בחיים" ובמקרה אני לא מרגישה שאני במיוחד יפה, אז מה אשדר- שאני לא מצליחה, כי הרי "רק יפות מצליחות בחיים" וכל מה שארצה לעשות לא אצליח, לדוגמה אלך ללמוד באוניברסיטה והנה לא אצליח ומדוע? כי הרי רק יפות מצליחות ואז גם אפגוש נשים יפות שהן במקרה גם מצליחות מאוד בלימודים או לדוגמה אקבל תפקיד חשוב במקום העבודה, סוג של קידום משמעותי וזה ממש גרם לי להרגיש טוב, אלא מה, תוך ימים ספורים ארגיש שהתפקיד לא מתאים לי, שאני לא מצליחה בכל מיני משימות, שלפני זה נראו לי פשוטות והפלא ופלא במחלקה המקבילה, יש תפקיד דומה לשלי לאישה מסויימת שהיא ממש יפה והנה שם היא ממש מצליחה.

אז כן, מה שאני מרגיש וחווה מבפנים, בתוך תת המודע ישפיע על כל המודע מסביבי. סוג של מיגנוט מבפנים החוצה.

אז האם נוכל להשפיע על תת המודע?

יש תהליך מרתק, ממש מסע אל תוך עצמך תוך כדי דמיון מודרך שמוביל אל לתוך תת המודע שלך ומאתר את כל  מה שמעכב, מגביל, מתסכל, עוצר וכו' אותך ובתוך תת המודע בעצם נבצע שינוי משמעותי ואותו שינוי ישפיע על החיים שלנו במודע. לאט אבל בוודאות ישפיע.

כמו כן, השפעת תת המודע על המודע לעיתים לוקחת קצת זמן ולכן אני ממליצה לטפל גם בכל מה שגורם להרגיש רגשות קשים כגון: פחדים, לחץ, חוסר בטחון, חוסר סבלנות ועוד, וזאת על ידי תמציות פרחי באך המופלאות.

הכותבת: איריס בן-ארי, מטפלת רגשית מומחית בתת מודע ובפרחי באך.

גם אתם רוצים להיות חלק מהמסע?

info@irisbenari.co.il