חוסר הודאות של תקופת הקורונה והשפעתה על חיינו

כמה מפחיד , לא מוכר ולא ידוע זה לחיות בתקופה הזאת במיוחד, תקופת הקורונה, תקופה שהיא כה חסרת ודאות.

התקופה הזאת שינתה כל כך הרבה בעולם.

העולם כבר לא ישוב להיות אותו עולם שהכרנו, זה עולם חדש.

אם לפני מרביתנו שהינו יותר בלהיות בחוץ, אם זה בפגישות פרונטליות, אם זה בישיבה בבתי קפה, אם זה להסתובב בקניונים, לעבוד במשרדים גדולים וממוזגים,  לא היה לנו רגע פנאי, רצנו בעולם שלא נעצר לרגע, מהעבודה, לסידורים, לקניות, לחברים,  מהר הביתה, לילדים- ארוחת ערב, מנסים להבין מה אומרים לנו, אין זמן לבן /בת הזוג, ישנים מעולפים  ומיד קמים לעוד יום מטורף .

אז הנה עברה לה כמעט שנה, ופני העולם השתנו ממש לבלתי הכר.

פתאום הבית הוא המקום הכי חשוב, עיקרי ובטוח עבורנו. המשפחה זה הכל בשבילנו וכן גם עכשיו צריך להתמודד עם הקשיים, שמקודם ברחנו מהם. עכשיו לנסות להבין את בן/בת הזוג, את הילדים, להבין את הקשיים.

וחברים? לא פוגשים אותם כי חוששים מהקורונה ואין יותר לשבת בבית קפה, ואת החבר/ה מקסימום את פוגשת בזום או בווטסאפ.

אין כבר חיבוקים, נשיקות .החיבוק והנשיקה הפכו לגורם סכנה מדבק!

וימים ארוכים עוברים בבית או אולי בקפסולה במשרד לאלו שלא נמצאים בחל"ת, כשאת/ה מכוסה במסיכה ומתרחק/ת מכל אפצ'י או שיעול וכשמגיע הרגע לסיום העבודה, מיד ממהרים לאן? הביתה מקום המבטחים.

לפתע התחלנו לפגוש את הטבע. התחלנו להסתכל יותר על הפרחים, העצים, השמיים וכל הדברים היפים שביום יום לא עצרנו רגע, כי לא היה זמן, ועכשיו כשאנו עושים ספורט בחוץ גילינו את יופי הבריאה שנמצא ממש מעבר לפינה.

ומה יהיה? האם תהיה עבודה? האם תהיה פרנסה? האם נוכל לקנות דברים שרוצים? האם נוכל לשלם חשבונות, משכנתא? מה יהיה? ומה יקרה עם הילדים? ומה עם המגפה המפחידה האם היא תגיע גם לביתי? האם כשתגיע הקורונה לביתי, איך נתמודד איתה?  והתמונות בתקשורת של כל האנשים המונשמים צעירים כזקנים, ילדים כמבוגרים והתמונות מזעזעות את תת המודע שמשדר החוצה למודע שלנו  לחץ, פחד וחרדה.

הפחדים משתלטים כל כך חזק, שלפעמים גם קשה לישון בלילה וביום מסתובבים בבלבול.

הפחדים ממש מוחשים ולעיתים חווים אותם גם כהתקף חרדה, שכל כך מפחיד להסתובב עם תחושות של דופק מהיר כל כך, חוסר יכולת לנשום, הלב כמעט יוצא ממקומו.

האם יש פתרון בכלל לכל הלחץ והחוסר וודאות שאנו נמצאים בו?

ואין אפשרות לתכנן מעבר ליום המחרת, כי כל רגע העולם משתנה.

האם יש אפשרות לעזור לעצמנו

כן, לשדר לתת המודע שלנו משפטים מחזקים כמו מנטרות- לכתוב משפטים קצרים שיתאימו רק לכם ויעזרו לכם לשנות את המציאות מלאת החרדות והלחץ ולהרגיע את המודע שלנו, כלומר את חיינו העכשווים.

משפטים כמו : "אני מאמין באמונה שלמה שכל מה שקורה עכשיו משפיע לטובה על חיי!"

או "זה ברור לי שיש לי פרנסה ותהיה לי פרנסה בשפע תמיד"

גם אם אתם מרימים גבה כרגע ואומרים לעצמכם, מה זה מה שיעזור? , אז כן זה גם יכול לעזור בשילוב של דברים נוספים,  כמו להתחבר למדיטציה מרגיעה ולהוריד מעט את מפלס החרדה והלחץ כי יש לנו יכולת עצומה להשפיע על תת המודע שלנו ולשכנע אותו על מציאות שונה וכששוב ושוב מטמיעים משפטים חיובים ומעצימים, אז יוצרים לעצמנו מגנוט למה שאנו באמת רוצים שיקרה בחיינו.

אני מציעה לנסות ולגלות עולם שלם שנפתח בפניכם, ויש לכם השפעה כה גדולה עליו.

הכותבת: איריס בן-ארי, מטפלת רגשית בתת מודע ופרחי באך.

גם אתם רוצים להיות חלק מהמסע?

info@irisbenari.co.il