טיפול בפרחי באך- טיפול בלחץ דם גבוה

פרחי באך הנהדרים טובים ביכולתם לעזור כמעט בכל בעיה שנוצרת אצל האדם, אם מדובר בבעיה רגשית/נפשית או בעיה פיסית.

ככל שעוברות השנים ואני הופכת להיות מטפלת ותיקה בפרחי באך, אני עדיין נפעמת ונרגשת לגלות את הקסם שטמון בתוך פרחי באך.

איך ד"ר באך ידע לפני כ100 שנה למצוא את התדר המקביל לאיזון האדם- איך ידע למשל שפרח הHOLLY מצויין לאנשים עם רגשות קשים כגון כעס, שנאה, קנאה?

ואיך  הקסם עובד ? מן הסתם אותו אדם שיקבל את התמצית הזאת של הHOLLY (שסביר להניח שיתווספו אליה עוד תמציות נוספות ,בהתאם לאבחון) האדם  יתחיל להרגיש בתוכו רגשות של חמלה, הכלה ויותר אהבה. ממש כך! כמובן שלעיתים צריך מספר בקבוקים על מנת לחוש את אותן תחושות, אך משהו חדש יתחולל בקירבו, רגשות אחרים שמפעפעים בו, רגשות שלא מרעילים אותו כמו כעס ושנאה, אלא רגשות חדשים של אהבה והכלה וכן בהחלט הסביבה גם תרגיש זאת.

הנה עוד  סיפור של קסם מתוך פרחי הבאך הנפלאים

פרחי באך עוזרים גם לבעיית לחץ דם גבוה ממש כך!!

לא, אני לא מתכוונת שתזרקו עכשיו את כל הכדורים ללחץ הדם, לפח, אלא לפחות תתחילו לנסות ולהבין שיש אלטרנטיבה אחרת, כי חשוב להבין מה הסיבה להתפתחות מחלה זו או אחרת.

ואם מדובר במחלת לחץ דם גבוה, זאת אכן מחלה שיכולה להיות מסוכנת מאוד ואפילו להיות "רוצחת שקטה", כי לא תמיד מרגישים כמה לחץ הדם הוא גבוה.

אז דבר ראשון, האבחון נעשה עי מטפל מוסמך בפרחי באך, שבודק מדוע מחלת לחץ הדם הופיעה, מה באה לומר בעצם המחלה? מה יצא מפרופורציה? מה חשוב לאזן?

הרי לחץ דם גבוה, הוא נורית אדומה מהבהבת שמתריעה שמשהו יצא מאיפוס ומאיזון.

כמו כן בודק המטפל מה הרגשות שמנהלים את האדם ביום יום, ולא תמיד מדובר בעצבנות יתר ובלחץ. מה בעצם לחץ הדם הגבוה רוצה לומר לנו?

אז לי, אישית,  ממש לא מזמן, היה מטופל בן 55. אדם שנראה נחמד וחביב, מעט מלא, בעיות רפואיות שונות וביניהן לחץ דם גבוה.

ודווקא הוא היה נראה בחור שקט ורגוע, שלו, אפילו אדיש. הוא סיפר שאשתו משתגעת מהאדישות שלו, והוא לא מרגיש ממש אדיש. כמו כן, היו לו בעיות קשב וריכוז די רציניות, למעשה, איך נאמר, האדם היה "עפיפון בלי חוט", כלומר לא ממש פה, די מרחף, מאד חשוב לו העבר שנראה בעיניו נהדר וההווה, בכלל לא קיים והעתיד, מה זה עתיד, בכלל?!

לחץ הדם שלו העיר אותו מתוך העולם שבנה לעצמו, סוג של בועה, שבה הוא היה, ובעצם לחץ הדם הפעיל את הנורית האדומה הזאת, ולחץ הדם השתולל במשך מספר שבועות ללא הטבה, הוסיפו לו כדור נוסף ללחץ דם, נתנו לו כדור להרגעה (ואני רגוע בכלל, הוא סיפר לי,

ולא הבין מדוע נתנו לו) ושום דבר לא עזר. היו לו תחושות לא נעימות, הוא היה מתאדם כולו, לחץ בראש, תחושה של חום וחוסר שקט.

אז הוא הגיע אליי בעקבות אשתו שטופלה אצלי בעבר והיא ביקשה לעזור לו.

ובאמת כשאיתרתי בעצם את הבעיה שיצרה את לחץ הדם הגבוה, או בעצם הסיבתיות שהובילה ללחץ דם גבוה, תוך ימים ספורים שיפור עצום. לחץ הדם התחיל להתאזן. עדיין לקח כדורים לאיזון לחץ הדם כבעבר, אך את כדור ההרגעה הפסיק ולאט לאט לאחר הבקבוק הראשון חזר לרופא המשפחה שממש נדהם איך השתפר מצבו. ותבינו שהמדדים של לחץ הדם היו ממש ממש גבוהים.

לאחר בקבוק נוסף הוא נשאר רק עם כדור אחד לאיזון לחץ הדם.

כשסיים את הבקבוק השני, חזר הפעם בשמחה אליי וביקש "תכיני לי עוד מהקסם הזה".

חשוב לי לציין משהו מאד חשוב, שמה שהתאים לאדם הזה עם בעיית לחץ הדם הזאת, לא מן ההכרח תתאים לאדם אחר עם לחץ דם גבוה.

הכותבת: איריס בן-ארי, מטפלת רגשית בתת מודע ופרחי באך.

גם אתם רוצים להיות חלק מהמסע?

info@irisbenari.co.il