מדוע צריך לטפל בתת מודע

כשאתם שומעים על המשפט טיפול בתת מודע מה עולה בראשכם?

אספר לכם כעל כמה תגובות מתוך מגוון התגובות שאני מקבלת- טיפול בתת מודע זה היפנוזה, טיפול בתת מודע זה משהו שלא ידוע, טיפול כזה ממש מפחיד, מה יכול לקרות לי אחרי טיפול תת מודע? אפשר ללכת לאן שרוצים לאחר טיפול בתת מודע? וזה רק חלק קטן מהתגובות.

מה זה בכלל תת מודע?

מאגר פנימי שקיים בכל אחד מאיתנו ומכיל כמות מידע עצומה.

מה יש בכמות מידע העצומה הזאת?

מקבץ גדול של תמונות, זיכרונות, דפוסים, אמונות ומשפטים שהוטבעו בגיל צעיר מאד בחיינו ובעצם חלקם אף מנהלים את המודע, את חיינו.

מדוע בכלל לטפל בתת מודע?

אם יש דברים בחייכם שבעצם מעכבים אתכם, דפוסים שהולכים ונשנים בחייכם שמפריעים, אם אתם מרגישים שאתם תקועים מכל סיבה שהיא בחייכם, אז כנראה הסיבה היא שמשהו בתוך מאגר תת המודע העצום בתוככם מכיל מידע כלשהו, לצורך העניין, מידע שגוי, מעין ספאם כלשהו, שחשוב לאתר אותו, לטפל בו ולסלק אותו ובמקומו להטמיע מידע נכון ומתאים שישפיע על המודע בצורה הטובה ביותר.

אין ספק שחשוב ביותר גם לטפל במודע, כלומר גם בדברים שהם כאן ועכשיו מציקים לי לדוגמה: דכאון, פחד, לחץ וכו', אך את כל הגורמים לכך יש לאתר במעמקי מאגר תת המודע.

אז איך בעצם מטפלים בתת מודע?

פונים למטפל מומחה בתת מודע, שבעצם יודע להוביל בדרך של דמיון מודרך לתהליכים בתוך תת המודע והכל נעשה בצורה הדרגתית ביותר.

חשוב בתחילה לחבר את המטופל לדוגמה לילד הקטן שבתוכו, שהתרחק ממנו המון שנים ולגרום לחיבור בינהם, שכן  הם כבר לא מדברים באותה שפה. ובשל העובדה שעולמו  של הילד הרבה יותר רווי בדמיון מפותח, כך דרך עיניי הילד הקטן, אפשר להתחיל להגיע לכל מיני מקומות בראשיתיים שיצרו את הלחץ, פחד, תקיעות, דכאון, פחד ליצור קשר זוגי/ או אי הצלחה ליצור קשר זוגי וכן הלאה.

מטפל מומחה בתת מודע יודע כיצד להוביל את המטופל למקומות הנכונים ברגישות ובסבלנות רבה וברגע שהמטופל בוטח בו, תת המודע נפתח הרבה יותר בקלות וניתן להגיע ממש למקומות הראשונים שיצרו את מקור הבעיה.

וכשנוצר אמון בין המטפל והמטופל, אזי כבר אפשר להחיל את השינוי באותו מקום ראשוני וחשוב שהכל יעשה בהדרגתיות ובזהירות ובהמון רגישות. ואם מדובר בטראומה או משבר כלשהו, הכל צריך להיעשות בעדינות ובאיטיות, על מנת לא לגרום לזעזועים למטופל.

וכשהמקום והאירוע אותרו, אז אפשר להתחיל ולטפל בזהירות וביסודיות באותו אירוע ולהתחיל להטמיע אמונות, משפטים שיצרו בתוך תת המודע את הבסיס החשוב שהוא בעצם ישפיע על המודע.

והשינויים בחיי המטופל יתחילו להיות מורגשים תוך זמן קצר וככל שיעבור הזמן, רק ילך וישתפר יותר מצבו של המטופל, כי בעצם, ברגע שנעשה אותו טיפול בסיסי וראשוני, זה מעין טיפול אינסטלציה שפותח את כל הסתימות בצינורות, והמיגנוט לחיים האמיתיים שאותו מטופל ביקש לעצמו, יקרה בטבעיות ולעיתים אף בקלות.

הכותבת: איריס בן-ארי, מטפלת רגשית בתת מודע ופרחי באך.

גם אתם רוצים להיות חלק מהמסע?

info@irisbenari.co.il